Wednesday 10 June 2015

دو كلمه مقدس






صلح و آزادي دوكلمه خجسته و مقدسي كه خونبهاي زيادي تا كنون براي آن پرداخته شده.
چه فريادهاي كه براي آن به آسمان برخاسته و چه حنجره ها كه در راه آن پاره شده، چه سينه ها كه براي آن و در راه آن و گلوله شكافته شده و چه لبهايي كه براي آن دوخته شده، چه انقلابها و نهضتهايي كه براي احيا و تحقق آن برپا گشته.
بله چه گواره براي همين در آمريكاي جنوبي پرجم قيام برافراشت و جانش را فدا كرد، مصدق و گاندي براي آزادي و صلح قيام كردند و جان دادند، همه ي راهبران، پيامبران، پيشوايان ومصلحان براي همين دو واژه مقدس بپا خاستند و پرچم آن را برافراشتند و فدا كاري كردند.
 مائو براي آزادي قيام كرد، ستارخان در قفاي آزادي مي دويد، پاتريس لومومبا آزادي خلقش را مطالبه مي كرد عمرمختار آزادي مردمش را از استثمار مي خواست عرفات بيش از نيم قرن براي آزادي مبارزه كرد فرانسه براي ازادي از چنگال نازيسم جنگيد ،روسيه براي آزادي از چنگال تزار مبارزه كرد ،ايتاليا براي آزادي از دست نژاد پرستي قيام نمود و راستي كه كدام ملت يارهبري جز براي آزادي قيام مي كند و كدام ملتي است كه مبارزه مي كند و چيزي غير از صلح و آزادي مي خواهد و امروز مردم ما مگر براي چيزي غير از آزادي و صلح قيام ميكند و مقاومت در پيش گرفته است و زندان و شكنجه را به جان مي خرد و بيش از سه دهه است كه در برابر آخوندها ايستاده است ومگر چيزي غير از صلح و آزادي، اين دوواژه مقدس مي خواهد.
اما براستي در كجا مي توان به طور مادي و عيني اين دو واژه را ديد و لمس كرد بله در جاي جز ويلپنت و كهكشان ويلپنت  نيست، آنجا همه براي يك چيز مي آيند، براي يك چيز فرياد مي زنند و براي يك انگيزه هر سختي را به جان مي خرند، .
آن همان واژه صلح و آزادي است همه در ايت گردهمايي براي صلح وآزادي شعار مي دهند ،كف مي زنند ،فرياد مي كشند و شور و شوق يك چيز ر بيشتر ندارند و آن همان صلح و آزادي است .
همه اميد دارند كه صلح و آزادي را در دل هر ايراني براي ايران زمين محقق شود و مي خواهند اميد را در دل هر ايراني و هر آزادي خواه روشن كنند .
پس براي روشن كردن نور اميدو  آزادي و صلح در دل هر ايراني و هر انسان صلح طلب بسوي ويلپنت .
روز 23خرداد گرد هم مي آييم و در ويلپنت همه يكپارچه خروش بر مي آوريم : شعار هر ايراني ، صلح صلح آزادي .

No comments:

Post a Comment